25 jaar VerDi

Onze directeursvereniging viert in 2023 zijn zilveren jubileum. Op 19 oktober 1988 richtten enkele van onze collega’s deze vereniging op, met als doel ‘het bevorderen en beschermen van het kunstonderwijs voor Muziek, Woordkunst en Dans in het Vlaams Gewest en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.’ Wie waren die stichtende leden die onze statuten blijven sieren? Diederik Celis, Freddy Marien, Herman De Vleeschhouwer, Philip Sioen en Jurgen Waeyenberg. Bedankt!

Vijfentwintig jaar later blijft het doel in weze nog steeds hetzelfde. We zijn geëvolueerd van een Vereniging voor Directeurs Muziek, Woordkunst en Dans naar een Vereniging voor Directeurs Podiumkunsten en Kunstacademies en in het doel spreken we nu over het bevorderen en beschermen van het deeltijds kunstonderwijs.

Heb jij nog nieuws, anekdotes of foto’s van de afgelopen 25 jaar, mag je die bezorgen aan [email protected]. Een foto van de eerste raad van bestuur hebben we (nog) niet teruggevonden, maar wel eentje van de huidige bestuursploeg.